جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
تسلیمی

حوزه / سیروس تسلیمی گفت: با زبان فیلم و داستان نسل امروز را با قهرمانان دیروز آشنا کنیم. اینکه جوان امروزی با قهرمانان ۸ سال دفاع مقدس آشنا شوند می‌تواند دستاوردهای خوبی برای جامعه به همراه داشته باشد.

سیروس تسلیمی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرگزاری حوزه بیان کرد: سینمای دفاع مقدس در گذشته نه چندان دور، یکی از گونه‌های پرمخاطب سینمای کشورمان بود. تولیدات دفاع مقدسی در آن ایام جدا از اینکه به لحاظ کمی و کیفی از امتیازات بالایی بهره می‌بردند در گیشه نیز همیشه جز پرفروش‌ها بودند. دلیل موفقیت فیلم‌های دفاع مقدسی را می‌توان در چند عامل جستجو کرد.

وی افزود: ابتدا اینکه سینمای دفاع مقدس در زمان جنگ و همچنین دهه ۷۰ همزادپنداری خوبی با تماشاگر ایجاد می‌کرد چون مردم در موقعیت جنگی زندگی می‌کردند و بسیاری از موضوعات برایشان قابل درک بود اما شاید نسل امروز کمتر بتواند اتفاقات رخ داده را درک کند برای همین نیاز است با زبان فیلم و داستان نسل امروز را با قهرمانان دیروز آشنا کنیم. اینکه جوان امروزی با قهرمانان ۸ سال دفاع مقدس آشنا شوند می‌تواند دستاوردهای خوبی برای جامعه به همراه داشته باشد.

تهیه کننده فیلم «پرنده کوچک خوشبختی» تاکید کرد: توجه به قهرمان در همه دنیا باب است در سینمای آمریکا بعد از گذشت ۷۰ سال هنوز درباره جنگ جهانی دوم فیلم ساخته می‌شود اما چگونه است ما تنها بعد از ۷۰ سال این شکل از سینما را فراموش کرده‌ایم البته باید توجه داشت سینمای دفاع مقدس فقط انفجار توپ و تانک نیست چراکه می‌توان با داستان‌های خانوادگی و اجتماعی نیز به این موضوع پرداخت.

این تهیه‌کننده ادامه داد: برای اینکه یک فیلم دفاع مقدسی کیفیت بالایی داشته باشد سناریویی که در این رابطه نوشته می‌شود باید در خود واقعیت‌ها را نشان داده و از اغراق پرهیز شود زیرا سال‌هاست برخی اغراق‌ها دشمن فیلم‌های دفاع مقدسی شده‌اند. نکته دیگری که به رشد سینمای دفاع مقدس کمک می‌کند بحث اکران است. شکل نمایش می‌تواند در گذر زمان مخاطب را به سمت فیلم‌های ارزشی سوق دهد.

این تهیه‌کننده در پایان تاکید کرد: اینکه بخواهیم فیلم دفاع مقدسی را با اکران‌های محدود به نمایش در بیاوریم اجحاف این ژانر سینمایی است. همچنین بحث تبلیغات در بهتر دیده شدن سینمای دفاع مقدس نقش مهمی دارد. تبلیغات نیز تنها به تیزرهای تلویزیونی یا تبلیغات شهری خلاصه نمی‌شود بلکه راه‌های جدیدتری در این رابطه وجود دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha